Saturday, August 14, 2010

haritu.

sehari sebelum aku balik ke shah alam untuk cuti mid term, satu kejadian yang betul betul menyakitkan hati jadi. shrek janji nak bersahur sama,jadi aku masak nasi siap siap sebelum tidur. shrek suruh aku kejut kan dia pukul 4 pagi. so aku pon buat alarm, walaupon penat aku cuba jugak bangun pukul 4 tu.aku call shrek, tut tut dia angkat then cakap suruh kejot pukul 5 pulak. aku betul betul penat sebab pukul 10 nanti ada class statistic. aku bg msg kalau nak dtg dtg tamau sudah die reply tanak datang.geram betol rasa nya.tatau la kenapa pagi tu aku macam baran sangat,kami gaduh besar. penat aku tahan air mata tapi ta bole jugak, akhirnya nanges2 macam orang gila kat depan nasik.haha.
aku rasa shrek betul betul rasa guilty dia hantar satu msg panjang cakap sorry suma sbb lately ni selalu buat aku sakit hati. then kiteorang okayy tapi selera utk bersahur tu dah takde.
nak dekat petang siket aku ingat kan nak ajak shrek buka kat luar tapi dia tanak pula memandangkan hujan kat BB lebat sangat. so bila dah mula reda sikit aku dgn bayek pg pasar carik carik barang siket nak masak. dari sikit jadi banyak la pulak.hahaha kitorang terjumpa satu gerai ni jual macam macam lauk sedap.bayek decide nak beli lauk kerabu mangga and aku amek satu lauk daging ni.tapi masak ape pon aku tatau.haaha nampak macam sedap beli jela kan? so lepas dah beli lauk tu sikit,bayek cakap nak buat tahu sumbat. kiteorang pon bergegas ke gerai yang belakang sikit, gerai sayur sayur.nampak sayur sawi pendek tu aku rase macam nak masak sayur sawi pendek goreng.sedappnyee. jadi kami beli tahu rm2, sayur sawi pendek tu,timun and tauge. dah habis beli bayek pusing belakang nampak sotong pulak,dia cakap macam  nak buat sotong goreng tepung. aku cakap tapayah la,macam dah banyak je lauk. so kitorang pon balik. time nak masak boleh pulak dapur gas tu buat hal.tepaksa pinjam dapur gas housemate kitorang.fuhhh! panas kan lauk asam pedas ikan tenggiri,bau dia menusuk kalbu.haha. selesai masak suma kitorang hidang kat meja.nak makan 3 orang je tapi macam makan tok 6 orang. lauk asam ikan tenggiri, sayur sawi pendek goreng daging, daging manis, kerabu mangga, tahu sumbat, popia basah.haaa macam macam kan.
bila time buka aku tengok shrek berselera gila,padahal lauk suma tawar except yang kami beli kat gerai tu.haha, naseb lauk asam tu sedap. walau pon tawar banyak gak kitorang makan.lapar la katakan.haha.
lepas shrek balik, dia msg ajak kitorang klua tgk mubie,dia cakap nak tgk cita GARAM? aju pon tak sure cita apa.lepas dah siap suma kitorg gerak naek kereta kawan shrek.kami keluar berempat. dalam kereta dia tanya nak tgk cita apa.mule mule aku cakap la jum la tgk cita the last abander, tapi dia tanak. dia cakap GARAM la nak? aku ngan bayek pon macam pening2 sket.ta pena dgr cite garam pon. bayek tanya cite apa tuh? shrek cakap laaa takan tatau. SALT LA.hahaha. kitorang pon ouhhh salt ka?
then sampai ou tgk la cite tuh.kagum betul aku tgk angelina jolie tu.stylo sangat dia bawak watak evelyn salt.rasa macam jadi dia pulak tapi aku tanak la jadi pembunuh.haha cantek sungguh ciptaan tuhan.tapi sayang dia bukan islam kan.huhu
rasa lega sikit dapat spend time dgn shrek before cuti nih.aku tau lepas ni dia busy dgn project dia balik.

No comments:

Post a Comment